Human.

Cilvēks.

Katrs it kā citādāks. Es. Visa centrs esmu es, jo es visu redzu no sevis. Esmu punkts, kurš griežas ap savu asi, es redzu visu tikai ne savu centru, es redzu citus, tādus kā es, bet kāds esmu es? Vai mana serde nav dobums?

Latvijā ir viena maza problēma, egoisms visu sociālo slāņu cilvēkos. Mums visiem rūp tikai sava pakaļa. Zinu, šobrīd vispārinu, jo noteikti ir kāds, kurš tagad lasa un glauda sev pleciņu par cēlsirdību un dzīvnieku mīlēšanu, par kādu kurš atlej litru asiņu , lai izglābtu, kādu svešo, labākajā gadījumā. Zinkā, ar domu – nošķiru plastmasas maisiņu no banāna mizas gružkastē, tātad esmu ūberforšs zaļais, kurš pasargājis ledāju no kušanas. Es nesaku, ka ir slikti šķirot atkritumus, vnk tas arī nenozīmē, ka tāpēc tu esi labāks par citiem.

Mēs visi esam diegi, un tikai gadījumā, ja pareizi un stingri savā starpā nosienam mezglus, mēs varam zvejot, zvejot visu ko vēlamies.

Vai tas, ka tev ir augstākā izglītība, pāris nopublicēti raksti, daži izspiesti bērni, vai tavas kurpju zoles pabijušas vairākos kontinentos, vai tas tevi padara par labāku, labāku par apkopēju, kas tavā ofisā noskrāpē no grīdas tevis apžļambāto dirolu? Vai tāpēc, ka viņa vakaros ada zeķes, nezin piecas valodas, nepārzina specisku terminoloģiju, nemāk lietot iPadu, vai tāpēc viņa nav jāsveicina? Vai tāpēc,  viņai nesot atkritumus, Tev ir grūti pieturēt durvis?

Stacijā ejot Tu pamani sievieti ar ratiņiem, mēģinot uzstibīt viņus uz perona, Tu viņai nepalīdzi, jo viņa Tev nepalūdz, jo viņa neskatās uz Tevi, jo galu galā, ne jau tu viņā to bērna sēklu iesēji? Tu vispār esi vīrietis? Varbūt Tu vienkārši baidies?

Mūsu sabiedrībā visi dzīvo frontēs: Valsts – sabiedrība, privātais – valsts, es – viņi..

Viņi ir nodevēji, jo nedzied pa manai stabulei..

Bet vai Tu kādreiz esi mēģinājis izprast citus, nedomājot par to, kāds dzīves pabērns un nežēlots zelta gabaliņš esi. Mums visiem mirst radinieki, mums visiem ir nelaimīgas mīlestības un iemīlēšanās, mums visiem kādreiz kaut kas sāp, mums katram uz pleciem tiek uzlikts tik, cik spējam panest. Tev šķiet, ka tas ir traģiski, ja uzstikla sagriezi roku, bet varbūt tava līdzcilvēka sāpju slieksnis ir daudz zemāks un viņam bites dzēliens sāp divreiz stiprāk, kā tavs pušums?

Vienkārši padomā. Cilvēks.

 

 

 

One thought on “Human.

  1. Miķis Edžulsons saka:

    Good one.

Komentēt

