Tēla veidošana tiešsaistes sociālajos tīklos: privātpersonas un uzņēmēji.

Digitālā plaisa – vienā pusē tie, kas internetu lieto, otrā pusē par tādu zvēru neko nav pat dzirdējuši. Šoreiz parunāšu par aktīvajiem. Man ļoti patīk tiešsaistes sociālie tīkli un ar tiem saistītie aspekti, interesanti pavērot ko cilvēki tajos dara, ne velti arī bakalaura darbu veltīju šim lauciņam.

Pieļauju, ka sākotnēji tas viss radīts privātpersonām, lai gan tiešsaistes sociālā tīkla aizsākumi meklējami biroja vidē, aizstājot piezīmju lapiņas par darāmajiem darbiem ar elektroniska rakstura norādēm, par to varat iegūglēt.

Man ir ļoti dažādi viedokļi par soc.tīklu lietošanu, pirmkārt, tas ir pozitīvi, jo ļauj uzturēt realitātē sarautās saites, būt lietas kursā par to, kas notiek. Bet no otras puses vai lietotājs padomā par savu tēlu tajos. Šajā brīdī gribas teikt: that awkward moment when – Meitene sabiedrībā iziet izcepta līdz galējam gatavības līmenim, glīti atglaustiem matiem, vieglu smaidiņu, pirmā stila somiņu uzkarinātu uz plaukstas locītavas un pēc desmit minūtēm ietvīto – “Bļa, tā mauka ir pilnīgā zoss” vai “Es tiko nopirdos, bet visi izliekas, ka neko nejūt! hahah”. Cilvēki tiešām nedomā ko raksta un kādu iespaidu par sevi rada, no otras puses, es esmu gadrīz pārliecināta, ka viņi ļoti dziļi, bet neapzināti, atklāj patieso dabu, un te nav runa par tēla veidošanu, šādu cilvēku es nelaistu tālāk par kūts mēšanu.

Ir arī otrs variants: izskaistinātā esība “Mēs ar mīļoto pavadījām fantastiskas brīvdienas pie Rāznas ezera”, realitāte – vīrs piecas stundas zvejoja, es gulēju, viņš atnesa zivis, nometa uz galva, nobļāva, lai iztīru kārtīgi un izcepu, pats aizgāja dzert alu ar kaimiņu.Mēs ieradāmies pilsētā vienā auto, protams, lieliski pavadīts laiks. Tā dzīvē notiek, šis variants man nepatīk daudz vairāk par pirmo.

Ar šo visu es vēlos teikt, tikai vienu – cilvēki vēl neapzinās tiešsaistes sociālo tīklu ietekmi un varu. Un te var pāriet pie uzņēmējiem, kas šobrīd, kā mušas sabirušas ar savām lapām un kontiem, tikai šķiet viņi nesaprot, ka šobrīd sekotāju skaits izsaka precīzi neko, daudz lielāka nozīme ir vērtībai, ko nes uzņēmēja sniegtā informācija, lielākā daļa, publicē pilnībā nevajadzīgu informāciju vai sagrūž twītus čupās. Es tiešām uzskatu, ka uzņēmējiem ir jādomā stratēģija, kādu tēlu par sevi radīt, manuprāt, tas ir ļoti svarīgi, tāpat, kā regulāra, bet neuzbāzīga ziņojumu postošana.

Turklāt, es pati apzinos, ka nedzīvoja tiešsaistes sociālajos tīklos perfektu dzīvi.

Tagged

6 thoughts on “Tēla veidošana tiešsaistes sociālajos tīklos: privātpersonas un uzņēmēji.

  1. Sofija Darka says:

    Digitālā plaisa tehnoloģiskā nodrošinājuma ziņā par kādu varējām runāt internetam tikko ienākot nu jau lielos vilcienos mums ir garām. Tagad viss atkarīgs no pašu cilvēku iniciatīvas un vēlmes mācīties. Man šķiet, ka pagaidām daudziem vēl šie sociālie tīkli ir nezināms lielums. Daļa uzņēmumu jau izmanto gana veiksmīgi, daļa, manuprāt, vēl ilgi nesapratīs atšķirību starp spamu un kvalitatīvu komunikāciju ar savu patērētāju…

    Ja par mirstīgajiem cilvēkiem, tad man arī dažkārt gribas saķert galvu par to kāda informācija tiek publicēta citu apskatei. Pati jau arī neesmu bez vainas, tāpat agrāk tusiņbildes ir Draugos liktas, tāpat par ikdienas gaitām Twitter ierakstīts. Un tomēr, pilnīgi piekrītu, ka vajag kaut kādas robežas nospraust arī šajā digitālā ekshibicionisma laikmetā. Kurš gan cits tavu PR cels, ja ne pats🙂

  2. gingerjol says:

    Par to nodrošinājumu var strīdēties, jo tas, ka tehnoloģijas ir veikalos nenozīmē, ka tās ir pieejamās vecākās paaudzes pārstāvjiem, maznodrošinātajiem…protams, ir trešais tēva dēls, bet nedomāju, ka tas ir risinājums.🙂
    Jebkurā gadījumā prieks par Tavu viedokli😉

    • Sofija Darka says:

      Par to tehnisko nodrošinājumu es vairāk biju domājusi tieši uz uzņēmumiem. Proti, ka viņiem ir visi ceļi vaļā un nepieciešams pavisam maz resursu un progresīva domāšana, lai apgūtu tos sociālos tīklus.
      Par senioriem, maznodrošinātajiem es pilnībā piekrītu, ka mums pastāv plaisa tiklab kā nodrošinājuma, tiklab datora lietošanas kompetenču ziņā🙂

  3. Miķis Edžulsons says:

    Mjā, atšķirības ir krasas. Daudz ko nosaka, vai senioru apstākļi “spiež” lietot jaunās tehnoloģijas.

    Viena ome man bijusī skolotāja. Darbā lietoja datoru, taisīja mājās līdz vēlai naktij bērneļiem kontroldarbus, meklēja internetā bildītes, lai sīčiem interesantāk. Tagad lieto internetu, pat reiz uztaisīja fake profilu draugos, lai ar jauniem džekiem Zolīti kapāt varētu tīklā, hehe. Tāpat viņai moderns TV ar HDD, lai seriālus var rakstīt utt.

    Otra vecmamma strādāja bibliotēkā laikā, kad datoru nebija, bet vēlāk autoservisā par lietvedi. Datoru lietot nemāk it nemaz, jo nav bijusi vajadzība. Ja interaktīvajai TV kkas nobrūk (kur 99% gadījumu pietiek vien izraut dekodera štepseli un iespraust atpakaļ, lai viss atrisinātos), sauc mani palīgā.

    Tādi, lūk, divi stāsti, kurus ikdienā redzu.

  4. Miķis Edžulsons says:

    Vēl esmu novērojis, ka senioru dāmas ir naskākas uz jaunajām tehnoloģijām, kā vīrieši, kuri nostalģijā gremdējas padomju laikos, kad televizors bija jāieslēdz ar kājas spērienu pa sānu.

    Abiem vecfāteriem mobilā telefona lietošana aizvien ir liela mistērija. Vienam opim piespiedām ņemt līdzi telefonu, kad dabūja šanci, kur katru nedēļu ir prom no mājām – lai var sazvanīt, ja nu kas. Viņš man katru otro dienu nejauši atsūtīja pa 6-7 multiziņām ar vienu vecu, mammas bildētu telefona bildi, kurā ir ķirbji.

    Mamma no istabas sauc – tev tikko telefons piecreiz nopīkstēja pēc kārtas.
    Es – ā, opis atkal ķirbjus sūta. Laikam grib piezvanīt. Tūlīt uzzvanīšu. =)

  5. gingerjol says:

    Njā, cilvēki un to pieredzes ir ļoti dažādi, mani opīši un omītes nesagaidīja šai saulē pat mobilo laikus, taču redzu, cik atšķirīgi digitālās ierīces lieto vecāki – mamma normāli šivirējas, pat aktīvāk par mani, savukārt tētis izmanto tikai mobilā zvanīšanas un sms lasīšanas funkcijas, neko vairāk..

Komentēt

