Darba tirgus.

Darba meklēšana manī kurina naidu un dusmas, kārtējo reizi arī apliecina manu spītību. Ja man pietiktu ar vienkāršu darbiņu, vai pat varbūt vairākiem maziem sviestmaižu darbiņiem, es jau iespējams, sen gulētu laimīga, bet man nepietiek, stulbi, bet es vienmēr mērķēju augstāk, cerams, ka, kā tajā teicienā: mērķējot uz mēnesi ir vismaz cerība attapties starp zvaigznēm, bet tas nav viegli. Šobrīd jau esmu tuvu emocionālajam sabrukumam, atkal jau jūtos kā suns, kuram gar degunu vēcina kauliņu, pieliek milimetra attālumā un parauj nost!

Esmu bijusi jau uz pieteikami daudz darba pārrunām, runājot skaitļos: transporta biļetēs, lai nokļūtu uz šīm pārrunām, minimālo algu jau noteikti esmu notriekusi. Nav jau tā, ka aizsūti cv, aizbrauc uz pārrunām un saņem atbildi, jā vai nē. Nē. Viss ir bišķi garāk un sarežģītāk, dažreiz uz vienu iestādi ir jābrauc uz pārrunām pat divas un trīs reizes, bet ziniet, kas kaitina visvairāk, ka pēc tam pasaka, jūs esat lieliska, tomēr tam otram kandidātam bija trīs gadu pieredze.. Nu labi vadošo amatu speciālistiem vajag pieredzi, no otras puses vadošo amatu speciālisti drīkst būt iesācēji, jo darbu jau izdara tie pakļautie..

Trīs gadu pieredze pienesot šefam kafiju? Saliekot dokumentus pa plauktiņiem? Kā robotam izpildot pavēles, kas tiek dotas? Trīs gadi izvelkot no pirmdienas līdz piektdienai ar riebumu? Respektīvi, man riebjas šis darbs, bet man ir darbs? Trīs gadu pieredze ar angļu valodas zināšanām, kas bišķi piemirstas guļ vidusskolas centralizētā eksāmena runāšanas daļā, labākajā gadījumā augstkolas pirmā kursa atsēdētajās lekcijās?

Es esmu skarba, jā! Bet 90% gadījumu tieši tā arī ir! Mums visiem šķiet, ka mēs esam gudrākie un labākie pasaulē, loģiski, man arī tā šķiet, tikai es vnm uzskatu, ka manai personībai ir vēl 90% kapacitāte izaugsmei.

Ļoti vēlos, ceru un mazliet arī ticu, ka Latgale pēc 20 gadiem būs skaista, cerams, arī cilvēku apdzīvota vieta Latvijas austrumos, te vēl kāds runās latgaliski un te vēl būs kur strādāt, un pļavās vēl dūks traktori, nevis locīsies kārkli. Es ticu, bet neaizmirstiem, ka tam ticēt varu, arī atrodoties ārzemēs, kur milzu paldies man teiks, kaut vai tikai par to pienesto kafiju.

Ar cieņu,

Jolanta

4 thoughts on “Darba tirgus.

  1. Edge Michaelson says:

    Vairumam teiktā pilnīgi piekrītu.
    Ar nožēlu jāatzīst, ka es pašlaik esmu tas, kas “izvelk no pirmdienas līdz piektdienai ar riebumu”. Jau labu laiku. Varu vien ieteikt – ja nu tupele galīgi nespiež un zobi nav jākar vadzī, labāk tomēr pamēģināt sameklēt tādu darba vietu, uz ko nav jāiet kā uz zobārsta kabinetu. Tās ir reālas mocības. Tā īsti laimīgs es neesmu pēdējā pusgada laikā juties ne brīdi. Pat ne bakalauru saņemot, pat ne izlaidumā – izdzēru divas kolas un aizgāju gulēt. galīgi ne pēc manis🙂

    Šaizes ar to darba tirgu un jaunuļiem. Bet es ticu, ka mēs visi esam pelnījuši ko labāku, un arī gribas ticēt, ka ar laiku būs.

    • gingerjol says:

      tieši šīs darba situācijas vadīta, es gribētu teikt: bliežam augšā savu biznesu! Bet, jā, tas arī nav tik viegli..

      Būs! Ir jābūt labāk!

      P.S. Es joprojām brīnos, ka Tu lasi manus postus, un man gribētos zināt, kam Tu nepiekrīti?😀

  2. Edge Michaelson says:

    Nepiekrītu? Šim teikumam: “Es esmu skarba, jā!”

    Es laikam esmu redzējis par daudz skarbu cilvēku, tāpēc man šis nelikās skarbi. Tikai reāli.

  3. Sofija Darka says:

    Es varu tikai pievienoties visam rakstītajam.

    Mani personīgi visvairāk tracina tieši šī prasība pēc 2-3 gadu pieredzes. Nu, kā cilvēks var dabūt darbu savā profesijā, ja pat uz vakancēm, kuras nav vadošos amatos, ir nepieciešama vismaz 2 gadu pieredze?
    Pienest kafiju nav un nevar būt vērtīga pieredze šajā konkrētajā profesijā. Tā ir pieredze bez rezultātiem, ķeksīša pēc. Un kur paliek dzīves pieredze un cilvēciskais faktors? Nu ja, to jau uz papīrīša neredz…

    Savs bizness tiešām liekas labāka alternatīva, ja gribas sev pašam par saimnieku palikt, bet ceļš uz to vienmēr izskatās, ak vai, cik grumbuļains.

Komentēt

