London.

Dienu pirms došanās uz Porto, mēs pavadījām Londonā, Eiropas lielākajā pilsētā, lai gan joprojām nav sajūta, ka tā bijusi tik liela, varbūt tāpēc, ka tur nedzīvoju, bet tiešām pabiju tikai kā banāls tūrists, klik, klikinot tūrisma objektus. Tiesa nekas kvalitatīvs bilžu izteiksmē man tā arī nesanāca, bet atmiņas jau arī paliek, un tās nespēj atņemt ne viens. Šai pilsētā es sajutos absolūti izmesta no siles, jo es nekad nebiju bijusi tik tālu prom..

Pirmkārt bija satraucoši dzīvē vērot celtnes un objektus, kas iepriekš manīti vien televīzijā vai grāmatās un žurnālos, otrkārt, te bija citi cilvēki, cita valoda, cita satiksme, vismaz tās kustība riņķī. Jāskatās pa labi, nevis pa kreisi, ja negrib, lai kāda mašīna notriec, otrkārt, metro, viss ko zināju par šo zvēru līdz šim – tas kust zem zemes, un pret to noprotestēja Rīgā, kkad ap 86. gadu. Mani šokēja tā biļešu padarīšana, katru reizi satrūkos, kad aparāts man sējā iespļāva biļeti.. toties vēlāk jūtos jau apradusi, un citos metro bija lielāka pārliecība par sevi, tiesa Porto, bija pavisam cita biļešu un metro sistēma kā tāda. Londonā nesapratu neko, paļāvos tikai uz saviem biedriem.

No šīs pilsētas pilnīgi noteikti paliks atmiņā cilvēki – atvainojas katra vārda galā, otrs uzņemsies vainu pat, ja tu atklāti uzkāpsi šamējam uz kājas – nav tā briti, ka briti tikai čurātu uz Brīvības pieminekļa, ir arī visnotaļ jauki un pieklājīgi, dzīvespriecīgi eksemplāri.

Ne mūžam neaizmirsīšu meiteni, kas izmetās no autobusa un ar somām rokās skrēja nopakaļus, lai noskaidrotu, kur es esmu nopirkusi savu matu krāsu, tas man bija kaut kas nebijis, ja Latvijā par mani ņirgājās, tad tur apbrīnoja. Nu Porto arī bija gadījumi, kad spļāva pār plecu un meta krustu, bet visumā šī matu krāsa viņiem šķiet skaista.

Londonā ir daudz ko redzēt, un tas dod spēku, pat, ja šķiet, ka vairāk nevar, ir pa daudz un kājas neklausa. Dīvaini, bet pēc gada, nu jau pavisam maz atceros par piedzīvoto, taču, kkādu papildus ieskatu iespējams gūt manos ceļojumu pierakstos, vēl bija kkas saglabājies.

 

Tagged

Komentēt

